Centrum Mediacji przy Konfederacji Lewiatan (jako „Centrum Arbitrażu i Mediacji) rozpoczęło międzynarodową akcję promocyjną na rzecz mediacji transgranicznych a także przedstawienia Centrum jako dostawcy usługi mediacji gospodarczej w międzynarodowych stosunkach handlowych i inwestycyjnych. Polska stopniowo odchodzi od wizerunku kraju, który budując swoją atrakcyjność inwestycyjną, może konkurować jedynie niskimi kosztami pracy i produkcji. Konieczne jest wskazywanie inwestorom zagranicznym alternatyw i innej wartości dodanej wynikającej dla ich inwestycji w Polsce. Takim elementem wpływającym korzystnie na decyzję inwestycyjną jest m.in. możliwość szybkiej egzekucji należności. Jak powszechnie wiadomo dochodzenie należności w Polsce trwało bardzo długo. Zgodnie z raportem Doing Bussines in Poland...
Centrum Mediacji przy Konfederacji Lewiatan (jako „Centrum Arbitrażu i Mediacji) rozpoczęło międzynarodową akcję promocyjną na rzecz mediacji transgranicznych a także przedstawienia Centrum jako dostawcy usługi mediacji gospodarczej w międzynarodowych stosunkach handlowych i inwestycyjnych. Polska stopniowo odchodzi od wizerunku kraju, który budując swoją atrakcyjność inwestycyjną, może konkurować jedynie niskimi kosztami pracy i produkcji. Konieczne jest wskazywanie inwestorom zagranicznym alternatyw i innej wartości dodanej wynikającej dla ich inwestycji w Polsce. Takim elementem wpływającym korzystnie na decyzję inwestycyjną jest m.in. możliwość szybkiej egzekucji należności. Jak powszechnie wiadomo dochodzenie należności w Polsce trwało bardzo długo. Zgodnie z raportem Doing Bussines in Poland procesy w sprawie egzekwowania roszczeń na drodze sądowej trwały średnio 540 dni, co z pewnością nie mogło być zachętą dla inwestorów. Dzięki mediacji obraz ten się zaczyna się zmieniać. Cały proces mediacji łącznie z podpisaniem ugody i uzyskaniem tytułu wykonawczego trwa średnio 60 dni, a korzyść z tym związana jest oczywista i nie do zakwestionowania. Akcja prowadzona przez Centrum Mediacji przy Konfederacji Lewiatan dotyczy przedstawienia Polski jako dobrego partnera biznesowego, a w konsekwencji jako optymalnego miejsca do inwestowania zagranicznego kapitału. Reprezentanci centrum odbyli już spotkanie w Wydziale Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady Polskiej w Rzymie, w najbliższym czasie podobne spotkania odbędą się w Oslo i Wiedniu. Planowane są również rozmowy w Paryżu oraz Berlinie. Kluczowym elementem działania jest stworzenie sieci pomiędzy WPHI w różnych stolicach europejskich, której jedną z aktywności byłoby wskazywanie na mediację jako procedury nowoczesnej, efektywnej i przyjaznej zagranicznym przedsiębiorcom; również w kontekście finalnego rachunku finansowego. Wszystkie takie działania kształtować będą wizerunek Polski jako miejsca gdzie wysoka jakoś prowadzenia biznesu jest z góry zapewniona.
Źródło: PKPP Lewiatan