Aktualności » Dolnośląscy Pracodawcy
ODBLASK TO NIE OBCIACH! I dlaczego warto nosić odblaski - relacja z konferencji prasowej

 

 

 

 

 

 

 

 

Odblaski na naszych ubraniach - to wciąż dyskusyjny temat. Polacy nie noszą odblasków z różnych powodów, np. część osób się wstydzi, inni uważają, że nie pasują one do ich ubrania, a nawet, że pogrubiają. Jakie są wyniki? Wszyscy znamy odpowiedź - Polska przoduje na tle innych krajów Unii Europejskiej w niechlubnych rankingach -coraz więcej osób ginie na naszych drogach, tylko dlatego, że są niewidoczni na jezdni. Osobę bez odblasków widać dopiero z odległości 20 metrów, a jadąc wieczorem lub w nocy, te 20 metrów to zdecydowanie za mało.

Sławomir Piotrowski z Bydgoszczy jest inicjatorem akcji „Odblask to nie obciach”, która zawitała do Wałbrzycha.  13 lutego odbyła się konferencja prasowa z udziałem Pana Prezydenta dra Romana Szełemeja oraz partnerów akcji.
 
 
 
Dolnośląscy Pracodawcy także zostali partnerem akcji.
 
 
„Nie mamy wątpliwości, że promowanie idei noszenia odblasków jest ważne. Dzieci wiedzą, że należy nosić odblaski by być widocznym, dorośli wiedzą, ale … nie noszą. Bezpieczeństwo każdego z nas jest ważne! Bezpieczeństwo pracowników jest ważne! Stąd decyzja o włączeniu się w promowanie akcji „Odblask to nie obciach” - powiedział Artur Mazurkiewicz, prezes zarządu Dolnośląskich Pracodawców. 
 
Wśród mieszkańców, podczas pokazu, rozdano odbijające światło ludziki oraz zaprezentowano „magiczną tubę”. Urządzenie, które demonstruje, jak wygląda nieoznakowana osoba na drodze. 
 
- Ludzie nie zdają sobie sprawy, że nie mając nic odblaskowego – faktycznie są niewidoczni. Jakikolwiek element odblaskowy daje szansę kierowcy zawczasu nas dostrzec i daje czas na szybsza reakcję - mówi organizator akcji, Sławomir Piotrowski.  
 
 
 
 
 
 
Celem akcji jest zwiększenie świadomości związanej z zagrożeniami na polskich drogach oraz ruchu ulicznym w miastach. Już niedługo pojawią się specjalne City Lighty, które  będą "wieszane" na uczęszczanych przystankach. Akcja będzie trwała 6 miesięcy, a każdy City Light będzie wisiał w danej lokalizacji przez 3-4 tygodnie i po tym okresie następny City Light zawiśnie w kolejnej lokalizacji. 
 

Partnerami akcji są:
 
Urząd Miasta w Wałbrzychu, Komenda Miejska Policji w Wałbrzychu, Straż Miejska w Wałbrzychu, Dolnośląscy Pracodawcy, Galeria Victoria, Toyota Motor Manufacturing Poland, Poland Smelting Technologies – POLST, Toyota Tsusho Europe, Dąbrowski Auto Serwis, Tristone Flowtech Poland, Ronal Polska, Drukarnia Wielkoformatowa LOGO, Hotel Jantar Ustka.

Data publikacji: 17.02.2020
...powrót

 

 

współpracują z nami
newsletter
zostań jednym z nas...



 



 

Copyright © 2013 Dolnośląscy Pracodawcy - Szkolenia dla Przedsiębiorców, pozyskiwanie środków unijnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Darmowe domeny i hosting | Strony internetowe Świdnica