• Wiele rozwiązań zaproponowanych w nowelizacji prawa pocztowego, jak chociażby zmiana definicji przesyłki kurierskiej, idzie w dobrym kierunku – uważa Konfederacja Lewiatan.• Część przepisów, np. dotyczących uregulowania kwestii automatów do pocztowej obsługi klientów, definicji placówki pocztowej czy procedury reklamacyjnej wymaga jednak modyfikacji i doprecyzowania. – Pozytywnie odnosimy się do zmian w zakresie modyfikacji definicji usługi kurierskiej poprzez rezygnację z elementów bezpośredniego odbioru przesyłki przez kuriera od nadawcy, doręczenia przesyłki bezpośrednio do rąk adresata lub osoby uprawnionej do odbioru oraz konieczności uzyskania pokwitowania odbioru przesyłki pocztowej w formie pisemnej lub elektronicznej. Doprecyzować należałoby obowiązki sprawozdawcze operatorów pocztowych – mówi dr Aleksandra...
• Wiele rozwiązań zaproponowanych w nowelizacji prawa pocztowego, jak chociażby zmiana definicji przesyłki kurierskiej, idzie w dobrym kierunku – uważa Konfederacja Lewiatan.• Część przepisów, np. dotyczących uregulowania kwestii automatów do pocztowej obsługi klientów, definicji placówki pocztowej czy procedury reklamacyjnej wymaga jednak modyfikacji i doprecyzowania. – Pozytywnie odnosimy się do zmian w zakresie modyfikacji definicji usługi kurierskiej poprzez rezygnację z elementów bezpośredniego odbioru przesyłki przez kuriera od nadawcy, doręczenia przesyłki bezpośrednio do rąk adresata lub osoby uprawnionej do odbioru oraz konieczności uzyskania pokwitowania odbioru przesyłki pocztowej w formie pisemnej lub elektronicznej. Doprecyzować należałoby obowiązki sprawozdawcze operatorów pocztowych – mówi dr Aleksandra Musielak, ekspertka Konfederacji Lewiatan. Konfederacja Lewiatan ma nadzieję, że zgłoszone przez przedsiębiorców uwagi, sugestie lub doprecyzowania przepisów w prawie pocztowym zostaną uwzględnione w dalszych pracach nad nowelizacją ustawy.Propozycje zmian w prawie pocztowym:– doprecyzowanie definicji „przesyłki kurierskiej.– zmiana definicji usługi pocztowej.– uregulowanie kwestii „automatów do pocztowej obsługi klientów, „automatów pocztowych poprzez wprowadzenie definicji „automatu do pocztowej obsługi klientów/„automatu pocztowego.– wprowadzenie zmian w definicji „placówki pocztowej.– doprecyzowanie postanowień dotyczących procedury reklamacyjnej, w tym: uściślenie kwestii związanych z osobami uprawnionymi do wniesienia reklamacji, czy miejscem wniesienia reklamacji, rezygnacja z procedury odwoławczej w ramach postępowania reklamacyjnego.– zniesienie uprzywilejowanej pozycji operatora wyznaczonego w wybranych aspektach świadczenia usług pocztowych.– złagodzenie wybranych obowiązków prawnych ciążących na operatorach pocztowych.Konfederacja Lewiatan
Źródło: Konfederacja Lewiatan