Aktualności » Konfederacja Lewiatan
Przemysł odporny na pandemię

W lutym br. dynamika sprzedaży produktów przemysłowych wyniosła 2,7% r/r i 4,3% m/m. Po korekcie o czynniki sezonowe, analogiczne wskaźniki wyniosły odpowiednio 4,5% r/r i 0,4% m/m – podał GUS. Komentarz dr Sonii Buchholtz, głównej ekonomistki Konfederacji Lewiatan To dobre wieści, które pozwalają potwierdzić, że na tle usług polski przemysł jest względnie odporny na skutki COVID–19 – nawet biorąc pod uwagę globalne problemy z dostawami surowców. W lutym przetwórstwo odnotowało dynamikę 2,7% r/r i 4,8% m/m. Coraz wyraźniej widać, że to, co dla jednych sekcji przetwórstwa jest zagrożeniem, dla innych stanowi szansę biznesową. Niewątpliwymi wygranymi są produkcja urządzeń elektrycznych...

W lutym br. dynamika sprzedaży produktów przemysłowych wyniosła 2,7% r/r i 4,3% m/m. Po korekcie o czynniki sezonowe, analogiczne wskaźniki wyniosły odpowiednio 4,5% r/r i 0,4% m/m – podał GUS. Komentarz dr Sonii Buchholtz, głównej ekonomistki Konfederacji Lewiatan To dobre wieści, które pozwalają potwierdzić, że na tle usług polski przemysł jest względnie odporny na skutki COVID–19 – nawet biorąc pod uwagę globalne problemy z dostawami surowców. W lutym przetwórstwo odnotowało dynamikę 2,7% r/r i 4,8% m/m. Coraz wyraźniej widać, że to, co dla jednych sekcji przetwórstwa jest zagrożeniem, dla innych stanowi szansę biznesową. Niewątpliwymi wygranymi są produkcja urządzeń elektrycznych (41,4% r/r) – wśród których znajduje się AGD – oraz produkcja komputerów i wyrobów elektronicznych (12,6% r/r), a także wyrobów z drewna (7% r/r) i metali (6,5% r/r). Wyraźnie gorzej radzą sobie producenci odzieży (–10,3% r/r), którzy w pierwszej fali pandemii utrzymali się na powierzchni dzięki szyciu maseczek i odzieży ochronnej – teraz już ten impuls będzie znacznie mniejszy. Dla producentów samochodów (–3,2% r/r w lutym) barierą produkcji i sprzedaży jest globalny niedobór mikroprocesorów. Niektóre z branż dobijają czynniki niezwiązane z pandemią, jak np. wprowadzenie opłaty cukrowej, prowadzące do spadku popytu na napoje (–11,4% r/r). O tym, że przyszłość jest dla odbiorców dóbr przemysłowych wciąż niepewna, może świadczyć spadek sprzedaży dóbr inwestycyjnych (–3,5% r/r). Zdecydowanie lepiej postrzegają swoje perspektywy gospodarstwa domowe, które wciąż zgłaszają zainteresowanie dobrami konsumpcyjnymi trwałymi (13,3% r/r). Wczorajsze dane o koniunkturze konsumenckiej każą jednak pokładać większe nadzieje w odbiorcach zagranicznych – tym bardziej, jeśli trzeci lockdown przełoży się na masowe zwolnienia i skutkującą nim utratę źródeł dochodu. Konfederacja Lewiatan 

Źródło: Konfederacja Lewiatan

Data publikacji: 18.03.2021
...powrót

 

 

współpracują z nami
newsletter
zostań jednym z nas...



 



 

Copyright © 2013 Dolnośląscy Pracodawcy - Szkolenia dla Przedsiębiorców, pozyskiwanie środków unijnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Darmowe domeny i hosting | Strony internetowe Świdnica