Aktualności » Konfederacja Lewiatan
Przyspieszenie redukcji CO2 groźne dla polskiej motoryzacji

W trwającej debacie nad zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla przez nowo produkowane samochody po 2021 roku, Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych, członek Konfederacji Lewiatan, uważa że już bardzo kosztowne, ale realistyczne, jest obniżenie emisji CO2 o 20 proc. do roku 2030. Przyspieszenie tempa zmniejszania emisji dwutlenku węgla może zagrozić europejskiej i polskiej branży motoryzacyjnej. – Zbyt ambitne cele bez rozsądnych okresów przejściowych zagrażają dalszemu rozwojowi polskiego przemysłu motoryzacyjnego i mogą wręcz spowodować jego kurczenie się, z negatywnymi konsekwencjami społeczno–ekonomicznymi – mówi Paweł Wideł, prezes Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych.Branża motoryzacyjna uważa, że zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 20 proc.

W trwającej debacie nad zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla przez nowo produkowane samochody po 2021 roku, Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych, członek Konfederacji Lewiatan, uważa że już bardzo kosztowne, ale realistyczne, jest obniżenie emisji CO2 o 20 proc. do roku 2030. Przyspieszenie tempa zmniejszania emisji dwutlenku węgla może zagrozić europejskiej i polskiej branży motoryzacyjnej. – Zbyt ambitne cele bez rozsądnych okresów przejściowych zagrażają dalszemu rozwojowi polskiego przemysłu motoryzacyjnego i mogą wręcz spowodować jego kurczenie się, z negatywnymi konsekwencjami społeczno–ekonomicznymi – mówi Paweł Wideł, prezes Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych.Branża motoryzacyjna uważa, że zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 20 proc. dla samochodów osobowych jest możliwe do osiągnięcia przy wysokich, ale akceptowalnych kosztach. Jednakże cel redukcji CO2 w segmencie lekkich pojazdów dostawczych powinien być znacząco niższy niż dla samochodów osobowych. Dla segmentu lekkich samochodów dostawczych musimy wziąć pod uwagę dłuższe cykle rozwoju pojazdów, ograniczone możliwości poprawy aerodynamiki z powodu wymogów funkcjonalnych, inne wymagania dotyczące ładowności, niższy potencjał elektryfikacji, szczególnie w segmencie większych samochodów dostawczych i wysoką wrażliwość cenową. W Polsce, przy konieczności podtrzymywania silnego wzrostu gospodarczego i niższego poziomu zamożności, zbyt ambitne cele dla lekkich samochodów dostawczych mogą mieć negatywny wpływ na przedsiębiorstwa, w tym MŚP i zatrudnienie pracowników. Polski przemysł motoryzacyjny z zadowoleniem przyjmuje propozycje systemu wspomagającego wprowadzanie na rynek pojazdów z napędem alternatywnym, jednakże pod warunkiem, że zaoferuje się pozytywne bodźce, bez kar za nieodpowiedni poziom wprowadzania na rynek pojazdów nisko– i zero–emisyjnych. Zdaniem Związku, należy dokonać przeglądu systemu wspomagania pojazdów emitujących mniej niż 50 g CO2/km. Pozwoli to na lepsze uznanie wkładu innych technologii, w szczególności pojazdów hybrydowych podłączanych do sieci (PHEV). Wsparcie dla samochodów typu PHEV ma też pozytywny kontekst społeczny i ekonomiczny – wprowadzając efektywnie elektryfikację transportu, pozwala na zachowanie w okresie przejściowym do nowych technologii tradycyjnych miejsc pracy w zakładach produkujących silniki spalinowe i skrzynie biegów. Konfederacja Lewiatan

Źródło: Konfederacja Lewiatan

Data publikacji: 19.09.2018
...powrót

 

 

współpracują z nami
newsletter
zostań jednym z nas...



 



 

Copyright © 2013 Dolnośląscy Pracodawcy - Szkolenia dla Przedsiębiorców, pozyskiwanie środków unijnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Darmowe domeny i hosting | Strony internetowe Świdnica