Aktualności » Konfederacja Lewiatan
XX edycja konkursu o tytuł Dobroczyńcy Roku

Wystartowała dwudziesta, jubileuszowa edycja konkursu Dobroczyńca Roku. Od 3 stycznia można nominować firmy i fundacje korporacyjne, dla których priorytetem jest rzetelność, dbanie o klientów, otoczenie i przede wszystkim zaangażowanie w zmienianie świata – począwszy od lokalnego, aż po globalny. Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce zaprasza do składania wniosków do 31 stycznia 2017 r. Laureatów poznamy w maju podczas uroczystej Gali Finałowej w Warszawie. Konkurs o tytuł Dobroczyńca Roku od 20 lat towarzyszy dużym i małym firmom, promuje te najbardziej odpowiedzialne i zachęca do pójścia w ich ślady. W Polsce mamy coraz więcej firm, dla których dobro jest...

Wystartowała dwudziesta, jubileuszowa edycja konkursu Dobroczyńca Roku. Od 3 stycznia można nominować firmy i fundacje korporacyjne, dla których priorytetem jest rzetelność, dbanie o klientów, otoczenie i przede wszystkim zaangażowanie w zmienianie świata – począwszy od lokalnego, aż po globalny. Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce zaprasza do składania wniosków do 31 stycznia 2017 r. Laureatów poznamy w maju podczas uroczystej Gali Finałowej w Warszawie. Konkurs o tytuł Dobroczyńca Roku od 20 lat towarzyszy dużym i małym firmom, promuje te najbardziej odpowiedzialne i zachęca do pójścia w ich ślady. W Polsce mamy coraz więcej firm, dla których dobro jest znakiem firmowym. Dzięki temu zyskują w oczach klientów, partnerów, szeroko pojętej opinii publicznej. W obliczu ogromnej konkurencji i walki o każdego klienta, warto, aby przedsiębiorstwa były innowacyjne, dobre i dobroczynne. Nie wszyscy konsumenci oczekują, że firmy będą troszczyć się o społeczną odpowiedzialność, jednak te, o których konsument może powiedzieć „dobroczyńca, wyróżniają się na rynku i zyskują wiele atutów nie do przecenienia w dzisiejszych czasach – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. Od 3 do 31 stycznia można nominować firmy i fundacje korporacyjne do tytułu Dobroczyńca Roku 2017. Firmy mogą zgłaszać się samodzielnie w kategoriach: • Strategia społecznego zaangażowania • Wolontariat pracowniczy   Organizacje mogą zgłaszać firmy, które wsparły ich działania w kategoriach: • Projekt społeczny • Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu •  Zaangażowanie lokalne  i fundacje korporacyjne w kategorii: Fundacja korporacyjna – projekt społeczny   Dlaczego warto się zgłosić do konkursu? Konkurs pokazuje – dzięki szczegółowym kategoriom – jak szeroki zakres może mieć społeczna odpowiedzialność: wolontariat pracowniczy, strategia, zaangażowanie lokalne, akcje społeczne, kampanie edukacyjne, informacyjne, społeczne i wiele innych. Laureaci Konkursu co roku reprezentują najlepsze standardy w obszarze społecznego zaangażowania biznesu. Nagradzane firmy i fundacje korporacyjne charakteryzują się wszechstronnym zaangażowaniem w projekty społeczne, nieograniczającym się wyłącznie do przekazywania środków finansowych. Co ważne, marka „Dobroczyńca Roku to dla obecnego lub przyszłego pracownika realny znak, że firma wymaga od siebie więcej, że będzie w stanie spełnić oczekiwania współczesnego, wymagającego pracownika, wykraczające poza gratyfikację finansową za wykonaną pracę.   20 lat historii dobroczynności firm Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku w 2017 r obchodzi swoje XX–lecie. Niezmiennie, nieprzerwanie od 20 lat nagradzamy firmy odpowiedzialne społecznie. „Dobroczyńca Roku stał się inspiracją dla wielu lokalnych i regionalnych konkursów realizowanych zarówno przez organizacje pozarządowe, jak i lokalną administrację publiczną. Pokazuje i zbiera dobre praktyki zarówno wielkich korporacji (najbardziej doświadczonych w działaniach z zakresu CSR i CCI), ale i na równi przedstawia działania dobroczynne małych i średnich firm. Konkurs nie dzieli firm na lepsze i słabsze, tylko pokazuje, że dobro jest jedno – bez względu na wielkość firmy i wydatków poniesionych na dobroczynność – mówi Paweł Łukasiak Przed powstaniem takich konkursów jak „Dobroczyńca Roku i długo potem środowisko przedsiębiorców nie cieszyło się dużym zaufaniem społeczeństwa i poważaniem opinii publicznej. Spowodowane było to latami negatywnej komunikacji, a może raczej propagandy państwowej na temat przedsiębiorczości i indywidualnych inicjatyw biznesowych. Na przestrzeni ostatnich 20 lat dokonała się duża zmiana: firmy i przedsiębiorcy obecnie wdrażają zasady CSR, a społeczne zaangażowanie jest często elementem strategii biznesowych. Biznes jest nie tylko odpowiedzialny społecznie, ale stał się odpowiedzialny za dobra wspólne. Wiele dóbr w takich obszarach jak sport, rekreacja, kultura, zdrowie powstało dzięki wsparciu firm i ich współpracy z organizacjami pozarządowymi i społecznościami lokalnymi. Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznej edycji Konkursu jest Polsko–Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor – firma EY. Konkurs wspierają: Forum Darczyńców, Konfederacja „Lewiatan, Business Centre Club, Pracodawcy RP, United Nations Global Compact Poland, Freshmail. Partnerami branżowymi tegorocznej edycji są: ngo.pl, BE.NAVIGATOR, kampaniespołeczne.pl, odpowiedzialnybiznes.pl oraz Marketing przy kawie.   *** Kontakt: Katarzyna Kunert – PRk.kunert@filantropia.org.pl795 484 462   Emilia Dmochowska – koordynator konkursue.dmochowska@filantropia.org.pltel. +4822 622 01 22 www.dobroczyncaroku.pl www.facebook.com/DobroczyncaRoku

Źródło: PKPP Lewiatan

Data publikacji: 26.01.2017
...powrót

 

 

współpracują z nami
newsletter
zostań jednym z nas...



 



 

Copyright © 2013 Dolnośląscy Pracodawcy - Szkolenia dla Przedsiębiorców, pozyskiwanie środków unijnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Darmowe domeny i hosting | Strony internetowe Świdnica