„Efektywna współpraca administracji i biznesu” - pod takim hasłem w dniu 12.03.2013r. odbyło się we Wrocławiu spotkanie przedstawicieli administracji z członkami zarządów regionalnych związków pracodawców należących do PKPP Lewiatan. W spotkaniu uczestniczył Marcin Kowalski, wiceprezes Sudeckiego Związku Pracodawców.
W pierwszej części spotkania odbyła się moderowana dyskusja z udziałem zaproszonych urzędników na temat zasad i możliwości współpracy z przedsiębiorcami. W spotkaniu uczestniczyli m.in. przedstawiciele Państwowej Inspekcji Pracy, ZUS-u, Urzędu Skarbowego, Izby Celnej, Sanepidu czy Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy oraz innych jednostek administracji. Uczestnicy poznali praktyczne podpowiedzi, w jaki sposób wzmocnić relacje między biznesem a administracją publiczną. Podczas spotkania zaprezentowano rekomendacje siedmiu obszarów działań, które według PKPP Lewiatan warunkują efektywność współpracy sektora publicznego i biznesu (m.in. „Buduj przyjazny urząd”, „Poznaj i doceń partnera”, „Buduj dialog”, „Dawaj dobry przykład i wspieraj”). Dużo uwagi poświęcono procesowi konsultacji społecznych, które są podstawowym i cennym narzędziem zbierania informacji od różnych lokalnych środowisk. W trakcie dyskusji ze strony przedstawicieli administracji przeważały raczej opinie pozytywne na temat poprawy współpracy z lokalnymi pracodawcami.
Spotkanie we Wrocławiu było zorganizowane w ramach projektu „Poprawa wizerunku przedsiębiorców”, realizowanego przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan ze środków Unii Europejskiej. Pierwszym jego etapem było zorganizowanie 80 spotkań konsultacyjnych (po 5 w każdym województwie), w których wzięło udział ponad 800 przedsiębiorców z całego kraju. Rozmowy te pozwoliły ustalić listę barier zgłaszanych przez środowiska biznesu we współpracy z administracją oraz zebrać dobre przykłady takiej kooperacji. Drugim etapem projektu było przeprowadzenie badania jakościowego w urzędach, które posiadają dobre relacje z przedsiębiorcami i z sukcesem prowadzą wspólne działania na różnych płaszczyznach. Trzecim elementem było znalezienie przykładów dobrych praktyk w środowisku międzynarodowym.