Aktualności » Konfederacja Lewiatan
Pracodawcy popierają stawki akcyzy na samochody, z wyjątkiem dostawczych

Zróżnicowanie stawki akcyzy, niższej dla samochodów spełniających najnowsze normy emisji spalin, mających silniki o małej pojemności a zwiększonej w przypadku silników o wyższej pojemności i niższych normach emisji to dobre rozwiązanie. Niepokoi objęcie akcyzą aut dostawczych o ładowności do 3,5 tony – uważają Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych oraz Konfederacja Lewiatan. Organizacje pracodawców pozytywnie oceniły projekt ustawy o podatku akcyzowym i zmianie ustawy prawo o ruchu drogowym, z powodu: – ograniczenia możliwości zaniżania wartości celnej samochodów w celu unikania właściwego opodatkowania, – pozytywnego wpływu na poprawę stanu środowiska,– oddziaływania na poprawę stanu technicznego i bezpieczeństwa samochodów poruszających się po...

Zróżnicowanie stawki akcyzy, niższej dla samochodów spełniających najnowsze normy emisji spalin, mających silniki o małej pojemności a zwiększonej w przypadku silników o wyższej pojemności i niższych normach emisji to dobre rozwiązanie. Niepokoi objęcie akcyzą aut dostawczych o ładowności do 3,5 tony – uważają Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych oraz Konfederacja Lewiatan. Organizacje pracodawców pozytywnie oceniły projekt ustawy o podatku akcyzowym i zmianie ustawy prawo o ruchu drogowym, z powodu: – ograniczenia możliwości zaniżania wartości celnej samochodów w celu unikania właściwego opodatkowania, – pozytywnego wpływu na poprawę stanu środowiska,– oddziaływania na poprawę stanu technicznego i bezpieczeństwa samochodów poruszających się po polskich drogach.Pracodawcy z zaskoczeniem natomiast przyjęli objęcie akcyzą samochodów dostawczych o ładowności do 3,5 tony, a w tym w szczególności dysproporcje w stawkach podatku akcyzowego w zależności od pojemności silnika.I tak dla samochodów spełniających najwyższą normę Euro 6 ma ona wynosić:• przy pojemności 1500–1999 cm3 – 1950 zł,• przy pojemności 2000–2499 cm3 – 9000 zł, co oznacza przyrost o 362% w stosunku stawki dla poprzedniego przedziału pojemności,• przy pojemności 2500–2999 cm3 – 14.000 zł, co oznacza przyrost o 56 % w stosunku stawki dla poprzedniego przedziału pojemności,• przy pojemności 3000–3499 cm3 – 20.000 zł, co oznacza przyrost o 43% w stosunku stawki dla poprzedniego przedziału pojemności,• przy pojemności 3500–3999 cm3 – 27.000 zł, co oznacza przyrost o 35% w stosunku stawki dla poprzedniego przedziału pojemności,Różnica 7050 zł dla samochodów dostawczych pomiędzy przedziałami pojemności 1500– 2000 cm3 oraz pomiędzy 2000–2500 cm3 jest trudna do zaakceptowania, gdyż z użytkowego punktu widzenia nie ma żadnej różnicy między tymi pojazdami. Większość producentów sprzedaje samochody dostawcze z silnikami powyżej 2000 cm3. Wprowadzenie zróżnicowanej stawki akcyzy będzie oznaczało ich drastyczną dyskryminację w stosunku do producentów, którzy sprzedają pojazdy o znacznie niższej pojemności silników, najczęściej oscylującej wokół pojemności 1990 cm3.Jeżeli nie jest możliwe całkowite wyłączenie z opodatkowania pojazdów dostawczych, co byłoby uzasadnione gospodarczo, w szczególności dla małych i średnich przedsiębiorstw – to apelują pracodawcy wprowadźmy jednolitą stawkę akcyzy dla samochodów dostawczych. Konfederacja Lewiatan

Źródło: PKPP Lewiatan

Data publikacji: 28.12.2016
...powrót

 

 

współpracują z nami
newsletter
zostań jednym z nas...



 



 

Copyright © 2013 Dolnośląscy Pracodawcy - Szkolenia dla Przedsiębiorców, pozyskiwanie środków unijnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Darmowe domeny i hosting | Strony internetowe Świdnica