Zapraszamy do udziału w konkursie na projekty społeczne, które zawierają elementy innowacyjnej współpracy między organizacjami społecznymi, biznesem oraz instytucjami publicznymi. Organizatorami konkursu są Ashoka, Zermatt Summit Foundation, FondationGuilé, DPD i Boehringer Ingelheim. Zwycięzcy konkursu otrzymają nagrodę pieniężną w wysokości 40,000€ i zostaną zaprezentowani 27 czerwca 2014 roku podczas uroczystego wydarzenia na prestiżowym Zermatt Summit. Do konkursu zapraszamy firmy, instytucje publiczne oraz wszystkie organizacje społeczne, które tworzą międzysektorowe partnerstwa na rzecz pozytywnej zmiany w swoim kraju lub poza nim. Zainteresowani udziałem mogą zgłaszać się poprzez platformę Ashoki Changemakers.net, gdzie znajdują się również informacje dot. konkursu.
Zapraszamy do udziału w konkursie na projekty społeczne, które zawierają elementy innowacyjnej współpracy między organizacjami społecznymi, biznesem oraz instytucjami publicznymi. Organizatorami konkursu są Ashoka, Zermatt Summit Foundation, FondationGuilé, DPD i Boehringer Ingelheim. Zwycięzcy konkursu otrzymają nagrodę pieniężną w wysokości 40,000€ i zostaną zaprezentowani 27 czerwca 2014 roku podczas uroczystego wydarzenia na prestiżowym Zermatt Summit. Do konkursu zapraszamy firmy, instytucje publiczne oraz wszystkie organizacje społeczne, które tworzą międzysektorowe partnerstwa na rzecz pozytywnej zmiany w swoim kraju lub poza nim. Zainteresowani udziałem mogą zgłaszać się poprzez platformę Ashoki Changemakers.net, gdzie znajdują się również informacje dot. konkursu. ZGŁOSZENIA DO KONKURSU: http://www.changemakers.com/co–creation TERMIN NADSYŁANIA ZGŁOSZEŃ: do 10 kwietnia 2014 roku Celem konkursu jest zgromadzenie i upowszechnianie nowych form współpracy między partnerami społecznymi a biznesem, które wybiegają poza tradycyjne wsparcie finansowe i darowizny rzeczowe przekazywane organizacjom społecznym. Do konkursu można zgłosić projekty już realizowane, w fazie pomysłu lub inkubacji. Projekty można zgłaszać w m.in. w nst. kategoriach: nowe produkty i usługi odpowiadające na niezaspokojone potrzeby społeczne, rozwiązania „last mile dot. rozwiązań dla odbiorców z grup marginalizowanych (np. osoby z niepełnosprawnością, seniorzy); tworzenie miejsc pracy i wspieranie polityki zatrudnienia, i inne. Zgłoszenie konkursowe powinno zawierać udział przynajmniej jednego partnera społecznego i jednej firmy (dowolnej wielkości) realizujących wspólne przedsięwzięcie. Udział większej ilości partnerów (również instytucji publicznych) będzie mile widziany. Ze względów praktycznych zgłoszenie będzie składane przez jednego z partnerów projektu. Przy ocenie projektów pod uwagę będą brane nst. kryteria: · innowacyjność rozumiana jako nowe podejście we współpracy sektorów, lub powstanie nowych usług czy produktów; · oddziaływanie społeczne – potencjał osiągnięcia znacznego wpływu na ludzi, środowisko naturalne, jak również tworzenie dodanej wartości ekonomicznej i społecznej dla partnerów projektu; · stabilność instytucjonalna i finansowa rozumiana jako jasny plan związany z osiągnięciem wyznaczonych celów społecznych lub ekonomicznych w długim okresie; premiowane będą rozwiązania promujące źródła wsparcia inne niż granty i dotacje; · model współpracy partnerów – czy wykracza poza tradycyjne rozumienie filantropii i wspierania organizacji społecznych? Czy wprowadza zmiany wewnątrz organizacji lub firmy w stosunku do ich pracowników, zarządzania, organizacji pracy, modeli biznesowych? Bill Drayton, CEO i założyciel Ashoki: Biznes powinien eliminować podziały, które przeszkadzają we współpracy (walls no more). Zadaniem biznesu i organizacji społecznych jest szukanie takich przestrzeni, gdzie kompetencje obu sektorów, doświadczenie instytucji publicznych tworzą nowe rozwiązania, z korzyścią dla społeczeństwa i wszystkich partnerów. Dodatkowe informacje: Ana–Maria Filipescu, Ashoka, +33 (0)1 40 26 30 83, amfilipescu@ashoka.org
Źródło: PKPP Lewiatan