Aktualności » Dolnośląscy Pracodawcy
Zbuduj silną markę i przyciągnij do firmy najlepszych pracowników - Employer Branding

Kolejne szkolenie w ramach Akademii Dolnośląskich Pracodawców , które odbyło się 19 maja 2016 r. poświęcone było budowaniu wizerunku marki pracodawcy, czyli Employer Brandingowi. Eksperci firmy Multum PR – zrzeszonej w Dolnośląskich Pracodawców tłumaczyli co zrobić, aby zatrudniać najlepszych pracowników z branży i aby pozostali oni w naszej firmie jak najdłużej.

- Employer Branding, czyli budowanie wizerunku marki pracodawcy, należy zaliczyć do najnowszych koncepcji zarządzania organizacją. Employer Branding traktowany jest jako wsparcie działań rekrutacyjnych ponieważ pomaga w pozyskaniu kandydatów pasujących do kultury organizacyjnej firmy, a także wpływa na obniżenie kosztów rekrutacji. Odpowiednio dobrane działania ułatwią również rozwiązanie problemów  z utrzymaniem lub motywowaniem obecnych pracowników — mówi Justyna Waliszak, manager ds. Employer Brandingu z firmy Multum PR.

W długofalowej perspektywie dzięki pracy nad budową marki, firma zyskuje dobrych, zmotywowanych i efektywnych pracowników, silną, rozpoznawalną markę i przewagę konkurencyjną na rynku. Przekłada się to na wzrost aplikacji od najlepszych kandydatów, zmniejszenie poziomu rotacji wśród obecnych pracowników oraz samych kosztów rekrutacji.

Jakie są narzędzia  Employer Brandingu? Pracujmy nad ogłoszeniami rekrutacyjnymi , nad stroną internetową, wizerunkiem firmy w serwisach społecznościowych, zakładajmy blogi firmowe, organizujmy eventy zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne, reklamujmy firmę na targach pracy, oferujmy pracownikom różnorodne benefity. Doceniajmy naszych pracowników  i starajmy się stworzyć atrakcyjne  miejsce pracy  zarówno dla  obecnych, jak  i potencjalnych pracowników. Employer Branding wewnątrz firmy wcale nie wymaga dużych kosztów czy nakładów pracy. Przyjazne pomieszczenie do komunikacji, ciasto raz w tygodniu, wyznaczony czas w pracy na własną kreatywność, kursy językowe,  firmowy program niepalenia czy zrzucania wagi, karty multisport i mnóstwo innych pomysłów dostosowywanych do potrzeb i możliwości danej firmy i jej pracowników.

Na szkoleniu uczestnicy dowiedzieli się jak prowadzenie EB w firmie może pomóc w znalezieniu dobrego pracownika na stałe. Skuteczne narzędzia Employer Brandingu powodują, że pracownicy doceniają swoje miejsce pracy, zaczynają utożsamiać się z firmą, postrzegać ją jako atrakcyjne środowisko do rozwoju swojej kariery, a w konsekwencji pracują efektywniej i stają się dobrą wizytówka i ambasadorem marki pracodawcy.

 

Więcej zdjęć w naszej galerii

Data publikacji: 23.05.2016
...powrót

 

 

współpracują z nami
newsletter
zostań jednym z nas...



 



 

Copyright © 2013 Dolnośląscy Pracodawcy - Szkolenia dla Przedsiębiorców, pozyskiwanie środków unijnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Darmowe domeny i hosting | Strony internetowe Świdnica